I EDYCJA GUBIŃSKIEJ LIGI TENISA ZIEMNEGO O TYTUŁ LIGOWEGO MISTRZA GUBINA 2017
I EDYCJA GUBIŃSKIEJ LIGI TENISA ZIEMNEGO O TYTUŁ
LIGOWEGO MISTRZA GUBINA 2017
Regulamin
- Miejsce i termin rozgrywek
Organizatorem jest Lubuski Klub Tenisowy „ GRAND SLAM” oraz Gubińska Szkoła Tenisa „ DROP-sy”
Rozgrywki rozpoczynają się w dniu 1 maja 2017 roku, a kończą w dniu 3 września 2017 roku. Miejscem rozgrywek są korty należące do Lubuskiego Klubu Tenisowego „ GRAND SLAM” przy ulicy Pułaskiego 1.
- Uczestnictwo
W lidze udział mogą wziąć wyłącznie KLUBOWICZE po opłaceniu całej składki rocznej, lub osoby spoza klubu. Muszą one jednak uzyskać akceptację udziału pozostałych uczestników oraz opłacić startowe ligi w wysokości 200 zł.
Klubowicze również opłacają startowe w wysokości 30 zł.
Każdy startuje na własną odpowiedzialność i w razie kontuzji lub wypadku nie będzie rościć żadnych pretensji do Organizatorów. O udziale w rozgrywkach Ligi decyduje kolejność zgłoszeń oraz opłacenie bezzwrotnego wpisowego, które w całości przeznaczone zostanie na nagrody dla uczestników.
- Sposób przeprowadzenia rozgrywek
Rozgrywki odbywają się w formule ligowej podzielonej na 4 rundy trwające po miesiącu. Liga rozgrywana jest na zasadzie PUCHARU DAVISA. Drużyny składające się z 2 zawodników rywalizują ze sobą rozgrywając tak zwany DUŻY MECZ składający się 4 spotkań singlowych i jednego deblowego. Każdy z zawodników rozgrywa dwa spotkania singlowe. Drużyny wyłonione są na skutek losowania z dwóch grup. A- ROZSTAWIONEJ i B-NIEROZSTAWIONEJ. W pierwszej edycji Ligi o rozstawieniu w grupach decyduje organizator. W kolejnej edycji rozstawienie wynikać będzie z rankingu z lat ubiegłych.
Rozgrywki wyłonią następujących zwycięzców:
- DRUŻYNOWY LIGOWY MISTRZ GUBINA – są to zwycięzcy DUŻYCH MECZY składających się z 5 spotkań
- LIGOWY MISTRZ GUBINA W GRZE POJEDYŃCZEJ – jest to zdobywca największej liczby punktów w singlach w ramach DUŻEGO MECZU
- LIGOWY MISTRZ GUBINA W GRZE PODWÓJNEJ – są to zdobywcy największej liczby punktów w deblach w ramach DUŻEGO MECZU.
Każda Drużyna zobligowana jest do rozegrania pełnego DUŻEGO MECZU czyli czterech spotkań singlowych i jednego deblowego z inną Drużyną w ciągu miesiąca. Jeśli zawodnicy dysponują czasem mogą rozgrywać spotkania z kolejnych miesięcy. Muszą jednak pamiętać że pierwszeństwo ma drużyna wynikająca z terminarza.
Zwycięzcą DUŻEGO MECZU jest Drużyna, która wygra największą ilość spotkań z 5 rozgrywanych. Wygranie meczu to punkt.
Mecze singlowe rozgrywane są do dwóch wygranych setów. Przy stanie 6:6 w secie rozgrywany jest tie-break do 7 punktów. W przypadku stanu 1:1 w setach, o wygranej decyduje trzecia partia, rozgrywana tak jak dwie poprzednie. Niezwłocznie po zakończonym meczu ZWYCIĘZCA powinien podać Organizatorowi dokładny wynik. W przypadku, gdy mecz zostanie przerwany ze względu na złe warunki atmosferyczne, zawodnicy mają obowiązek dokończyć go w możliwie najkrótszym czasie.
Wszystkie mecze danej rundy należy rozegrać w terminie dogodnym dla obu zawodników, jednak nie później niż do końca wyznaczonego terminu danej rundy. Rozegranie wszystkich spotkań danej rundy w wyznaczonym czasie leży w interesie każdego uczestnika Ligi. W przypadku braku zgłoszenia jednostronnego walkowera (np. z powodu kontuzji rywala) nierozegranie meczu w terminie zostanie zweryfikowane jako obustronny walkower dla uczestników danego spotkania. W tym przypadku obaj gracze otrzymają 0 punktów przy obustronnym wyniku 0:6, 0:6.
- Tabela i zasady punktacji:
za zwycięstwo zawodnik otrzymuje 2 punkty
za porażkę zawodnik otrzymuje 1 punkt
za oddanie meczu walkowerem 0 punktów
O miejscach w tabeli decydują kolejno:
W klasyfikacji DRUŻYNOWEJ:
ilość zdobytych dużych punktów
ilość wygranych spotkań w ramach DUŻEGO MECZU
stosunek setów zdobytych do straconych
stosunek gemów zdobytych do straconych
wynik bezpośredniego spotkania
w klasyfikacji singlowej i deblowej:
ilość zdobytych dużych punktów
stosunek setów zdobytych do straconych
stosunek gemów zdobytych do straconych
wynik bezpośredniego spotkania
- Sędziowanie
Zawodnicy sami sędziują zawody wg „Zasad sędziowania w grze bez sędziów głównych” uchwalonych przez Kolegium Sędziów PZT z 02.03.2002r. Zawodnicy mają również prawo do wyznaczenia za obopólną zgodą dodatkowej osoby do sędziowania meczu lub rozstrzygania kwestii spornych. W trakcie trwania meczu kwestie sporne powinny być zawsze rozstrzygane w atmosferze fair play. Gdy zawodnicy nie są do końca pewni czy piłka była autowa czy dobra, lub nie mogą dojść do porozumienia w innej kwestii spornej, zaleca się powtórzenie punktu. Organizatorzy nie odpowiadają za zachowanie uczestników Ligi na korcie oraz poza kortem i nie będą brali odpowiedzialności za rozstrzyganie sporów/konfliktów zaistniałych pomiędzy uczestnikami danego spotkania.
- Nagrody
Trzech najlepszych zawodników rozgrywek w każdej kategorii otrzyma nagrody rzeczowe i pamiątkowe puchary natomiast dla WSZYSTKICH pozostałych zawodników przewidziane są nagrody pocieszenia. Dodatkowo wśród wszystkich uczestników Ligi, którzy rozegrają komplet meczy zostanie rozlosowana nagroda specjalna. Oficjalne zakończenie i wręczenie nagród odbędzie się w dogodnym terminie po zakończeniu rozgrywek ligowych.
- Inne
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo interpretacji i ewentualnej zmiany niniejszego regulaminu.
Pamiętajmy, że wygrywamy wszyscy tym, że gramy w tę piękną dyscyplinę sportu. Bawmy się razem spędzając czas.
8. Zapisy
Telefonicznie Paweł P. (512 086 190), Paweł W. (605 424 323), mailowo (admin@strefatenis.pl) lub pozostaw komentarz pod artykułem
Organizatorzy:
Paweł Pietsch – Gubińska Szkoła Tenisa DROP-sy
Mariusz Zarzycki – Prezes Lubuskiego Klubu Tenisowego „ GRAND SLAM”
Paweł Wróbel – I sekretarz rozgrywek
Liga Przykłady Tabel – rozgrywki:
TERMINARZ LIGOWY
- RUNDA
- CZERWONI – NIEBIESCY
SINGIEL 1
CZ A – NIE B |
SINGIEL 2
CZ B – NIE A |
DEBEL
CZ – NIE |
SINGIEL 3
CZ B – NIE B |
SINGIEL 4
CZ A – NIE A |
SUMA | |
WYNIK
|
itd…
DUŻY MECZ | CZERWONI | NIEBIESCY | FIOLETOWI | ŻÓŁCI | ZIELONI | PUNKTY | MECZE |
CZERWONI | X | ||||||
NIEBIESCY | X | ||||||
FIOLETOWI | X | ||||||
ŻÓŁCI | X | ||||||
ZIELONI | X | ||||||